Nobbat ostbågar ;-)

När jag flyttade och inte längre hade ansvar för maten till tre så gott sim vuxna barn , då sa jag att jag kunde leva på ostbågar och nåt glas rödvin! Så blev det ju inte, jag bor inte själv och även om jag har problem med hetsätning/ svält blandat. Så har jag inte levt på ostbågar . Men jag gillar ostbågar , mycket , väldigt mycket. I lördags när särbon tog fram en frestande påse av mitt absoluta favoritsnack, så avstod jag. Jag låg redan i överkant på kalorier , och träningen hade bara blivit en långis med hundarna. Grejen var väl inte att jag avstod … Utan mer känslan,,, inte den där när man avstår fast man bara ätit två gurkstavar på lika många dagar.då är känslan mer att man straffar sig, för tidigare synder. Man förtjänar inte några ostbågar !!!! Nu var känslan mer av ett val, jag vill inte , jag är nöjd som det är. I mångas ögon kanske detta är superlöjligt, men för mig är det stort, att jag tar ett beslut som känns bra!!!
I övrigt testade jag cykeln jag fått låna och det var hur kul som helst, det kan absolut bli en motionsform vi kan utöva ihop, vi är inte riktigt synkade i det här med mat/träning/hälsa. Men jag hoppas att vinna över honom;-)
I dag körde jag 3fast miles med lite pilates inspirerade övningar. Det var svettigt och utmanande!!!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nobbat ostbågar ;-)

  1. Ewa skriver:

    Att avstå för att min väljer det är en otrolig skillnad jämfört med att neka sig något. Jag tycker inte att det är en småsak!

    • Simply Sugar Me skriver:

      En del kanske tycker , det är ju bara att välja rätt! Avstå det som gör dig tjock ,,, men jag har problem med att avgöra vad jag behöver, allt är kopplat till känslor när det gäller mat… Tack för stödet:-)

  2. viktenav skriver:

    Duktiga du som avstod, jag älskar också ostbågar och att avstå en ett steg i rätt riktning, heja dig.
    Nyss hittat dig och lägger till dig i min läslista, jag börjar imorgon

Lämna en kommentar